Siti nafi pindah ke banglo

ImageShack
SITI dan suami tersayang di sarang cinta mereka, sebuah penthouse di tengah-tengah Kuala Lumpur.

“RUMAH Siti sekarang sudah cukup besar,” itu yang dijelaskan oleh penyanyi Datuk Siti Nurhaliza menafikan cakap-cakap yang mengatakan dia bakal berpindah dari rumah yang diduduki sekarang ke mahligai yang lebih besar dan tersergam indah.

Meskipun Siti dan suami Datuk Khalid Jiwa (Datuk K) ketika ini menduduki kediaman jenis penthouse, penyanyi ini merasakan rumah berkenaan sudah cukup besar untuk dirinya dan suami serta anak-anak tirinya.

“Siti bersyukur dengan apa yang ada sekarang. Dalam hati Siti, rumah yang Siti diami sekarang sudah cukup besar dan tidak bercadang untuk berpindah ke mana-mana. Siti bahagia di sini,” katanya lagi.

Akhir-akhir ini, kencang sekali khabar menyampaikan pasangan romantis yang cukup popular ini bakal berpindah ke rumah besar yang pernah didiami oleh Datuk K dan bekas isterinya yang terletak di Bukit Antarabangsa.

Rumah mewah bagaikan mahligai bernilai lebih RM6 juta itu diserahkan kepada empat anak Datuk K, selepas bercerai dengan Tengku Zawyah Tengku Izham.

Bagaimanapun baru-baru ini, tercetus khabar kononnya Siti bakal menduduki mahligai berkenaan bersama suami dan anak-anak tirinya.

Menurut Siti, dia sendiri tidak faham kenapa berita mengenai hasrat untuk berpindah ini boleh timbul sedangkan dia tidak pernah mempunyai sebarang hasrat berbuat demikian.

ImageShack
SITI dan suami tersayang di sarang cinta mereka, sebuah penthouse di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Juga tidak ada sebarang perbincangan dibuat mengenai perpindahan berkenaan.

“Siti tidak tahu apa-apa. Tetapi diri Siti juga yang kena. Tak apalah, mungkin ada yang suka bercakap dan mereka berhak untuk kata apa saja.

“Soal suami dan kehidupan yang terdahulu, Siti tidak mahu campur. Sejak dulu lagi Siti cakap yang Siti hanya boleh campur dalam urusan keluarga Siti sahaja, bukan kisah masa lampau suami,” katanya mohon dimengertikan.

Malah biarpun rumah berkenaan tidak ‘segah’ mahligai di Bukit Antarabangsa itu, Siti tidak pernah menganggap ia kecil.

“Siti tak rasa rumah yang Siti duduk sekarang ni kecil. Malah rumah ni sudah cukup besar untuk Siti. Kalau anak-anak balik, adalah bilik seorang satu, cukuplah bagi Siti,” katanya.

Kata Siti, dia sendiri tidak pernah meminta lebih daripada suaminya. Cukup sekadar tempat yang selesa untuk berteduh dia dan keluarganya, itu saja.

“Apapun Siti sudah cukup sangat selesa dengan pemberian Tuhan. Siti bersyukur sangat,” katanya lagi.

Diterjah dengan soalan bagaimana sekiranya di masa depan ada keperluan untuk dia berpindah ke tempat lain, Siti menyerahkan urusan berkenaan kepada suaminya.

ImageShack
SITI menyerahkan segala perancangan kehidupan rumah tangga kepada suami.

Sebagai isteri dia hanya perlu berada di sisi suami dan mengikut apa saja yang difikirkan molek dan terbaik untuk rumah tangga mereka.

“Urusan itu di luar bidang kuasa Siti. Sebagai isteri, Siti ikut saja apa yang suami sudah aturkan. Tetapi kalau suami hendak balik ke rumah lama, Siti berat hati juga sebab tak mahu orang bercakap macam-macam.

“Siti serahkan semua komen atau apa saja pada suami. Dia yang lebih mengetahui apa yang berlaku,” katanya.

Apa yang penting kata Siti dia mahu memberi tumpuan kepada perjalanan kehidupannya bersama keluarga dengan sebaik mungkin.

Selain memberi tumpuan kepada kerjaya nyanyian yang masih memuncak, Siti akan memastikan dia mampu membahagikan masa antara kehidupan peribadinya dan kerjaya yang dijulang.