Siti Beralah Dengan Suami

Oleh AQMAR ALLADAD aqmar.alladad@kosmo.com.my

MEMIKUL tugas menghiburkan peminat lebih sedekad membuatkan dirinya saban hari semakin matang dan bijak berbanding dengan kemunculan awalnya dulu.

Tidak dengan kelebihan itu sahaja, penampilan yang sopan diterapkan sejak dulu lagi telah membuat peminat berasa selesa berada di sisinya.

Lantas selepas mendirikan rumah tangga pula semakin banyak perubahan drastik ditonjolkan semata-mata untuk bersesuaian dengan statusnya yang bergelar isteri.

Kepuasan Datuk Siti Nurhaliza Taruddin dalam menghiburkan peminatnya tidak pernah terbatas malah jiwanya seringkali mencuba untuk memberi sesuatu perubahan yang menampakkan dirinya itu berada di hadapan.

Walaupun sudah pernah mempunyai pengalaman mengadakan konsert di merata-rata tetapi Siti masih lagi tidak jemu-jemu mengidamkan konsert terbarunya yang sudah tentu peminat juga mula merindukan lenggok Siti di pentas.

“Memang Siti teringin sangat. Tidak buat konsert pun tak apa, secara eksklusif pun Siti setuju,” katanya sebelum memulakan rakaman Eksklusif….Siti Nurhaliza Bersama Peminat terbitan RTM baru-baru ini.

KANAK-KANAK sentiasa dekat di hati diva yang satu ini.

Dalam pada itu, Siti turut mengakui tidak sabar untuk melaksanakan impiannya itu malah bersedia berusaha sepenuhnya melunaskannya dalam masa terdekat.

Malah akuinya lagi dengan jujur, empunya diri sendiri juga rindu untuk menghiburkan peminat dengan lebih dekat kerana dengan cara begini dia boleh dekatkan hati bersama mereka.

“Dan mengenai konsert yang bakal diadakan nanti, Siti sudah pun menghantar kertas kerja untuk mencari penaja dan kalau rezeki itu diterima maka ia akan dilaksanakan tahun ini juga mungkin selepas Hari Raya,” ulasnya lagi sambil tersenyum manis.

Siti yang tidak meminta untuk mengadakan persembahannya secara besar-besaran tetapi mempunyai niat tersendiri untuk mengadakan konsertnya itu sebagai persembahan amal sahaja.

“Secara tidak besar-besaran pun tak apa yang penting niat saya untuk menolong golongan yang tidak mampu terutama artis-artis yang uzur,” katanya sentiasa merendah diri

Ditanya bagi lokasi projek terbarunya itu, adakah Siti mengidamkan untuk mengadakannya di Dewan Filharmonik Petronas (DFP) memandangkan pentas di situ begitu gah.

Siti dengan nada bersederhana memberitahu, buat masa kini tidak pernah terlintas di benak fikirannya untuk mengadakan di dewan eksklusif itu tetapi paling utama keselesaan peminat dan dirinya jua.

KEKAL anggun dan bergaya dalaman persalinan bersopan.

Sentuh pula soal album terbarunya, Siti kali ini turut menggunakan tenaga pencipta muda iaitu Radhi OAG yang menyumbangkan sebuah lagu.

Konsep album yang diterbitkan kelak juga tidak terlalu jauh menyimpang seperti mana konsep albumnya sebelum ini. Masih juga menggunakan sentuhan kreatif Pak Ngah terutama untuk lagu-lagu berirama melayu.

“Konsep melayu yang dipilih ini perlu perhatian serius kerana muzik tersebut turut diselitkan alunan muzik moden,” kata Siti serius.

Ramadan bersama suamiSaat indah dalam kehidupan si jelita ini ialah saat menantikan bulan Ramadan yang tidak lama lagi akan menjelang tiba.

Mengecapi kemeriahan Ramadan bersama suami tercinta Datuk Seri Khalid Mohd. Jiwa atau Datuk K buat kali kedua merupakan saat paling manis jua.

Sambutan Ramadan kali ini juga Siti akan menolak untuk mengadakan persembahan di mana-mana sahaja melainkan hanya menerima majlis berbuka puasa sahaja.

Selain itu, sempat jua ditanya persiapan sebagai isteri menjelang sambutan Ramadan, Siti yang tersenyum manja menyatakan tidak ada apa-apa perubahan malah ia seperti tahun lalu.

“Sepanjang bulan Ramadan nanti tidak ada apa-apa perubahan sama juga macam sebelum ini. Siti kena sediakan makanan untuk suami. Siti pun kena buat banyak lagi kerja yang biasa dilakukan oleh isteri lain juga,” kata Siti yang bergelar isteri orang sejak Ogos 2006.

Tidak lupa juga menyentuh soal rumah tangganya yang baru saja memasuki usia dua tahun, Siti menggunakan konsep perlu mengalah sekiranya mempunyai sebarang masalah antara dia dan suami.

SITI menerima kucupan manja daripada peminat veterennya.

Dengan sikap berkenaan barulah sesuatu masalah atau apa juga yang berlaku tidak akan berpanjangan. Sikap mengalah juga membawa kepada permuafakatan dan menjadikan kasih sayang bertambah erat dari semasa ke semasa.

“Itulah sebenarnya yang penting dalam hubungan. Perlu ada tolak ansur. Siti percaya kepada sikap bertolak ansur mampu menyelesaikan banyak perkara” jelasnya tersenyum manja.

Pada usia setahun perkahwinannya dulu, Siti ketika itu masih mempelajari dan mengenal hati budi masing-masing apa yang digemari dan tidak digemari oleh suami yang dicintainya itu.

“Syukur, Siti sudah belajar kenal hati masing-masing. Setakat ini tidak ada sebarang perkara besar yang menyebabkan kami bergaduh,” katanya yang juga akan mengerjakan Umrah pada Awal Ramadan ini.

Hibur Unit BeruniformRakaman Eksklusif…. Siti Nurhaliza Bersama Peminat baru-baru ini yang merupakan siaran untuk Hari Raya Aidilfitri nanti cukup terhibur dengan berkonsepkan santai sahaja.

Mendendangkan sebanyak tujuh buah lagu di hadapan peminat yang terdiri daripada golongan unit beruniform seperti polis, jururawat, Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dan tidak lupa juga golongan kurang bernasib baik.

SEMPAT menghiburkan golongan peminat daripada pelbagai latar belakang status.

Menonjolkan Siti seorang penghibur serba boleh turut tidak mengecewakan penonton yang membanjiri auditorium kerana Siti tidak kekok sekali ke tempat audiens untuk bermesra bersama walaupun hanya sekejap.

Menampilkan vokal hebat Siti pada sesi rakaman itu, Siti yang dilabelkan penyanyi nombor satu itu memilih lagu seperti Ku Mahu, Ketahuan, Wanita, Kau Ku Sayang dan medley Si Baju Hijau.

“Siti memang sudah lama berhajat untuk menghiburkan audiens unit beruniform dan golongan kurang bernasib baik yang dijemput khas oleh penganjur,” katanya yang anggun mengenakan busana berwarna biru.

Malah lagu-lagu yang dinyanyikan juga bersesuaian dengan para tetamu yang hadir misalnya saat Siti menyanyikan lagu Kau Ku Sayang amat menyentuh jiwa.

Kerana penyanyi jelita ini turut menjemput kanak-kanak kurang bernasib baik dan warga tua menemaninya dipentas lantas mengusik hati audiens.

Kosmo