Hentikan Drama Murah Rozita – Siti

CERITA mereka dikatakan bermadu bukan lagi perkara baru yang menggemparkan. Seingat saya sudah beberapa kali perkara ini berbangkit dan menjadi tajuk utama beberapa akhbar tempatan sejak beberapa tahun yang lalu.

Pada hemat saya, peminat bukan bodoh untuk mempercayai bulat-bulat apa yang dilaporkan oleh blog-blog hiburan yang memang mencari cerita panas. Sebaliknya, itu hanyalah cerita tidak sahih yang tidak harus dilayan.

Saya tertarik dengan laporan Utusan Malaysia pada hari Isnin yang lalu. Laporan yang cukup imbang dan adil dari pihak Datuk Siti Nurhaliza terhadap cerita yang tidak berasas itu.

Malah kakak kepada Datuk K sendiri sanggup membayar RM100,000 kepada mana-mana individu yang ada bukti. Saya hanya mampu ketawa kerana melihat mereka cukup bersungguh-sungguh untuk mencari si penyebar cerita.

Kalau sudah namanya cerita fitnah usah dilayan lagi. Kalau masing-masing tutup mulut tanpa memberi sebarang komen, saya pasti isu ini akan tenggelam terus tanpa perlu diperbesarkan.

Saya harap pihak-pihak yang terbabit kunci mulut dan jangan layan apa-apa cerita karut ini lagi. Semoga mereka tabah meneruskan hidup tanpa memikirkannya lagi.

Melissa,

Tanjung Malim, Perak.

Utusan