Cinta Jangan Hanyut

LEBIH 11 tahun menjadi anak seni, Datin Seri Siti Nurhaliza masih berada dalam kelasnya tersendiri. Saban hari, tidak pernah surut daripada dugaan termasuk paling hebat dilanda ribut asmara sebelum menikahi Datuk Seri Khalid Muhammad Jiwa, dua tahun lalu.

Namun, Siti, 29, tetap menghadapinya dengan tenang. Tenang – inilah rahsia kejayaan penyanyi berprofil tinggi ini.

Sementara di lapangan seni, bersama syarikat miliknya, Siti Nurhaliza Productions, kerjayanya diurus dengan cemerlang. Usai suksesnya album Hadiah Daripada Siti yang merangkul banyak pengiktirafan pada Anugerah Industri Muzik Ke-15 lalu, Siti merencana untuk mengadakan sebuah konsert mega di ibu kota yang setaraf persembahannya di Royal Albert Hall, London, beberapa tahun lalu.

“Insya-Allah, Siti mahu mengadakan sebuah konsert mega dan eksklusif buat peminat Siti selewat-lewatnya hujung tahun ini. Ini sasaran Siti sekarang,” ujar Siti penuh teruja saat dihubungi VAZZ minggu ini.

Ekonomi negara Merisaukan. Harga barang semua naik dan bahangnya cukup terasa kepada semua isi rumah. Apa yang akan terjadi ke atas ekonomi kita nanti ya? Jadi Siti berdoa agar semuanya baik. Siti juga berharap tidak akan berlaku rusuhan atau protes yang boleh menyebabkan negara tidak aman.

Minyak (Ketawa). Isu yang satu ini kita kena akur kerana ini masalah global. Namun Siti akui, kenaikan harga minyak memang membebankan golongan bawahan. Siti kasihan pada rakyat berpendapatan rendah dan Siti harap semua pihak bertimbang rasa terhadap isu ini.

Bagaimanapun Siti yakin isu ini pasti ada hikmahnya. Misalnya, sekarang Siti lihat jalan raya tidak begitu sesak kerana mungkin lebih ramai yang memilih pengangkutan alternatif untuk berjimat.

Percutian Kalau cuti singkat, selalunya Siti habiskan di rumah saja bersama suami. Jika panjang, baru kami akan keluar bercuti sama ada di dalam atau luar negara. Namun kini kalau nak bercuti, Siti tunggu musim cuti sekolah sebab nak bawa anak-anak sekali bercuti, baru meriah!

Lokasi percutian kesukaan Siti sebenarnya di tanah tinggi. Suami pula sukakan pantai. Jadi kadang-kadang kami bergilir bercuti di tempat kegemaran masing-masing. Bercuti di pantai pun seronok sebab ada banyak aktiviti sukan air yang boleh dilakukan.

Bencana alam Sudah terlalu banyak berlaku kebelakangan ini. Isu pemanasan global, gempa bumi, ribut, banjir dan banyak lagi. Seharusnya kita sama-sama sayangi bumi dan tidak lupa menghulurkan bantuan kepada insan malang yang diuji dengan bencana alam.

Cinta Alhamdulillah, cinta untuk insan yang Siti idam sudah dimakbulkan. Pun saban hari Siti berusaha untuk mencintai agama dan negara dengan lebih baik lagi. Hanya menjadi manusia, kita jangan hanyut dengan alam percintaan.

Pangkat Tidak menjanjikan apa-apa. Ya, ia satu anugerah buat kerja keras dan kita dihargai dengan status tersebut. Namun Siti percaya setiap manusia adalah sama, terutama di sisi Tuhan.

Powered by Kosmo