Analisis Jodoh Siti Nurhaliza

Kita semua mesti ingin tahu siapakah yang sesuai menjadi calon suami Siti Nurhaliza. Antara syarat2 yang diberi oleh Siti, dia semestinya seorang yang beriman, boleh menghiburkan Siti dan menghormati orang tua Siti.

1. Beriman
Berapa ramaikah yang betul2 100% beriman dibumi ini? Mungkin calon Siti seorang ustaz?

2. Penghibur Lara Siti
Mungkin ramai yang boleh menghiburkan Siti. Semestinya calon Siti seorang pelawak, penyanyi atau seorang jutawan.

3. Menghormati Orang Tua Siti.
Calon Siti mesti seorang penyabar dan penyanyang.

Siti Nurhaliza kata biar jodohnya itu seorang yang "biasa-biasa" sahaja. Aku diantara yang "biasa-biasa" tu. Boleh ke aku apply?

Adakah aku sesuai menjadi calon suami Ct? Jikalau Ct menerima aku menjadi calon jodohnya, adakah Ct akan meninggalkan kariernya? Memang Siti ada berkata yang dia akan meninggalkan bidang nyanyian jikalau suaminya menyuruhnya berhenti.

Sekarang ni karier CT ada potensi boleh pergi jauh lagi dan memberinya lebih rezeki, takkan aku hendak menghancurkan karier dan cita-citanya? Lagipun aku tak mahu membuat Ct seperti dipaksa untuk meninggalkan kariernya.

Gajiku taklah seberapa kalau nak dibandingkan dengannya, boleh ke Ct gembira bersamaku? Dia tentu selesa dengan gajinya yang berlipat-kali ganda dari aku, takkanlah dia nak berhenti kerja? Mesti hidupnya tak gembira nanti. Ct mesti mahu barang-barang yang berharga… Tengoklah aku.. hanya handphone Nokia 8250 yang aku pakai. Ada lagi ke orang yang pakai model ni?

Ct mestilah nak rumah besar dan sekurangnya sebuah kereta. Manalah aku mampu nak beli tu semua. Yang mampu aku berikan hanyalah sebuah flat HDB dan motosikal Phantom tu sahaja. Apa yang boleh aku lakukan? Nak rompak bank ke?

Kalau nak suruh Ct kerja kat Singapore, apalah Ct boleh buat? Ct bukannya ada pelajaran tinggi. Kalau nak suruh Ct teruskan kariernya, macammanalah hidup aku nanti? Seorang kat sana, seorang lagi kat kota singa ni. Macammanalah agaknya teman aku si Imraneo yang girlfriend dia kat Pakistan dan si Shikin yang hubbynya di Holland boleh hidup dengan orang yang disayangi jauh dirantauan?

Mana nak cari kerja yang gaji banyak ek? Kerja gaji kecik pun sekarang susah nak cari. Nak kerja kat oversea pun aku tak tahu nak kerja apa. Kat Dubai sekarang ni tengah hot, gaji pun power jugak, tapi boleh ke aku kerja kat negeri panas terik tu? Kalau aku masih muda-mudi tu, bolehlah aku venture kat sana, sekarang ni rasa macam tak larat lagi nak keluar dari Singapore.

Ct ni sensitip sikit. Pasal Datuk K pun Siti nak merajuk sampai tak nak jumpa wartawan. Tak retilah aku nak pujuk. Kalau nak pujuk, aku tau putarkan lagu "Relaku Pujuk" dari kumpulan Spider saje. Waduh… Tak lulus syarat Siti!

Siti kata dia akan fikirkan soal jodoh 5 tahun lagi. Ct nak tumpukan kepada kariernya dulu. Boleh ke aku tunggu Ct 5 tahun lagi? Mungkin 10 tahun lagi baru Ct nak kahwin. Masa itu umur aku dah berapa ek? Itu belum lagi kalau last minute Ct tak jadi kahwin, bujang terlajaklah aku? Sedih amat seh…..

Kepada yang mimpikan nak kahwin dengan Siti tu, ku harap think logically dulu. Mampu ke kamu menghepikan Siti?

Mungkin bukan jodoh aku dengan Ct kot??? Harus ke aku lupakan Ct dan cari calon lain? Nasib-nasib… Ni semua kau punya pasallah Labu… Hmmm.. Nasib Labu-Labi ke?